• Wants from Victoria's Secret

    Snart er det sommer og strandliv og jeg gleder meg s enormt! Ifjor flte jeg meg utilpass i egen kropp, men i r har jeg tenkt til legge vonde tanker knyttet til kropp og selvbilde til side og vre stolt av fremgangen min! Jeg er kanskje ikke s stram som jeg vil vre enda, eller like brun som jeg nsker, men det er greit for jeg jobber fortsatt med saken og i r er jeg fast bestemt p nyte sommeren og strandlivet med barna mine.

    Her er noen sommerfavoritter fra Victoria's secret som snart kommer til finne veien hjem til meg :)





    Q: HVA SYNES DERE OM SOMMERFAVORITTENE MINE FRA VS?

    Nytt og fresht bloggdesign

    • Publisert 26.04.2014 kl.20:22. Ligger i kategorien: Blogg

    N som det nrmer seg sommer s flte jeg for gjre en endring p bloggen, friske den opp med litt sommerlige farger og jeg falt virkelig for dette ste bloggdesignet; bringebrrdt og hvitt med fin layout, just my cup of tea. Designet er laget av Kvdesign og kostet snaut 50,- , billig og veldig enkelt legge inn p bloggen. Stolt over at jeg fikk det til til tross for litt knoting med headeren, men det gikk til slutt!

    Q: HVA SYNES DERE OM DESIGNET? :)

    Dagens kt og fokus p teknikk

    • Publisert 25.04.2014 kl.15:18. Ligger i kategorien: Trening

    Det er s deilig starte dagen med en skikkelig styrkekt! Man fr s utrolig mye energi av det, personlig blir jeg rene duracell-kaninen etter hver kt, fr en skikkelig energiboost!

    Idag stod bein-og rumpekt p planen, dagens cardio utgikk da jeg kun hadde 1 time til rdighet. No time to waste!! Har av diverse rsaker ikke ftt trent ben de siste to ukene s det var godt f tatt i skikkelig idag, kroppen hadde nok godt av en liten "break" for jeg kte p vektene idag og flte meg litt ovenp og det m jo vre lov ;) Dessverre rakk jeg ikke over hele programmet fr barnepassen stengte s var et par velser jeg mtte kutte, men det gr greit.

    Jeg vde p teknikk i strakmark idag, men jeg klarer ikke for bare livet f kontakt med rumpa! Gleder meg til slutten av juni for da skal jeg ha noen timer med PT, trenger hjelp til kvalitetetssikre velsene noe som er KJEMPEVIKTIG for feil teknikk = skader p sikt. S fr du smeller til med sykt tunge vekter, husk p ha teknikken inne! Jeg ser en lei tendens hos enkelte bloggere som tipser leserne sine om den eller den velsen nr de knapt har kunnskap selv og det er s dumt, grunnen til at jeg ikke tipser om det ene eller det andre er fordi jeg ikke har kompetansen til det, det fr vre opp til faglrte tipse og lre folk om velser, belastning mm jeg personlig holder meg til dele hvilke velser jeg utfrer, men that's it.


    Et stk klar 4-barnsmamma fit for fight! Treningstopp fra Nike, antishaketights fra Rhnisch

    Dagens kt

    Oppvarming: lett jogg p mlle i 6-7 min 8,6 km/t

    Leg curl 30 x 15 / 35 x 8 / 35 x 8

    Bulgarske utfall 10 kg x 15 2 serier

    Beinpress 125 kg x 10 3 serier

    Strakmark 40 x 6 / 30 x 5 / 30 x 5 - ve p teknikk

    Glutes i apparat 32,5 x 20 / 32,5 x 12

    Q: HAR DU TRENT I DAG? :)

    Med blanke ark

    • Publisert 24.04.2014 kl.21:09. Ligger i kategorien: Trening

    Psken har for vane bli spekket med stsaker og snadder og jeg kan ikke telle p n hnd hvor mange ganger jeg skeiet ut i ferien, men i likhet med alle hytider tok ogs psken slutt og n er det tilbake til hverdagen for fullt, jeg starter den med blanke ark. Jeg fikk erfare hvor drlig magen min reagerer p gluten etter 3 mneder med glutenfri kost, magekramper og hele pakka ble plutselig hverdagskost og jeg fant ut at jeg faktisk ikke tler gluten lenger - kanskje like greit? Jeg fler meg mye bedre p glutenfri kost, er aldri oppblst eller har problemer med magen s jeg tror alle kunne hatt godt av kutte ned p gluten i maten.

    Pskeferien ble for vr del tilbrakt hjemme med familien, vi hadde besk i fra nord og fikk mye hjelp til innendrs oppussing, vi har med andre ord ikke ligget p latsiden. Innimellom fikk jeg presset inn 2 treningskter og ettersom vi hadde barnevakt hjemme fikk jeg virkelig koblet helt av. Jeg pleier vanligvis ha barna i barnepassen og selv om det bestandig har gtt greit s klarer ikke hjernen helt stenge av "hnemormodusen" noe som resulterer i at jeg stresser litt, er derfor ekstra godt kunne ta en kt uten ha med barna. Tar meg god tid og virkelig nyter mitt eget selskap, det er s deilig og ikke minst etterlengtet for en hjemmevrende 4-barnsmor!

    Fr pske skrev jeg jo at jeg tester ut kardioprogrammene til Silje Mariela, for maksimal fettforbrenning, og selv etter knapp 1 uke p disse s merkes det G O D T! 15-20 minutter med intensive intervaller som kan ta livet av deg merkes fort, men jeg liker det! Ble litt lei av cardio og ikke minst 4x4 og 6x6-intervaller ifjor, og har stort sett holdt meg til strykerommet siden, men n gleder jeg meg til hver cardiokt fordi jeg V E T at de funker. Det er noe med det, nr man virkelig gir jernet over tid s er det ekstra moro nr man selv ser resultatene.


    Magen 15 mneder etter 4.fdsel

    I gr hadde jeg en skikkelig kickass-kt med intervall p mlla etterfulgt av biceps-og tricepskt, jeg var ganske kake etter 20 minutter p mlla, men klarte hente meg inn etterhvert. I det siste har det sttt litt stille p king av vekter for hver uke, men det er jo slik som skjer nr man ker drastisk i styrke over en kort periode, har ligget p 12,5 kg pr vekt pr arm de siste ukene og fr pske tenkte jeg teste ut 15 kg, men det gikk ikke. Jeg sliter med venstre skulder etter en skade, men var nok heller ikke sterk nok, uansett tenkte jeg teste ut 15 kg igr og jammen klarte jeg ikke 8 reps! Gjett om jeg var stolt etterp, endelig noen skikkelige fremskritt!


    Fra dagens kt

    Q: HVORDAN HAR DIN PSKE VRT?

    Lrdag, samtale med PT og pskebesk

    • Publisert 12.04.2014 kl.17:05. Ligger i kategorien: Hverdags

    God helg! Vil takke for engasjementet rundt forrige innlegg om brystopererte mdre, har ikke ftt svart p alle kommentarene, men det kommer :) Takk for innspill rundt temaet!

    Idag var det s vidt jeg kom meg ut av senga, stiv og stl i kroppen etter ha holdt p ute i hagen i hele gr. Bde nakken og skuldrene er kaputt og som om ikke det var nok kjenner jeg at jeg brygger p en liten forkjlelse, igjen. Sr hals, tett nese og hodepine samt frysninger av en annen dimensjon, h det er s deilig! Eller ikke ;) men godt f unnagjort vrens forkjlelser FR sommeren i det minste.

    Til tross for mrbanket kropp tenkte jeg trene, hadde samtale med PT kl 13 idag og skulle etter planen trene etter denne, men den utgikk da formen ble drligere og drligere. Men, jeg fikk jo i det minste utbytte av samtalen. Tok kontakt med PT for hre om han kan hjelpe meg videre mot mlet mitt, jeg fler jeg str litt fast og at jeg trenger litt rd og veiledning fremover. Gikk igjennom hva han kan hjelpe meg med og jeg tror det blir veldig bra. Fikk med meg prisliste over de ulike pakkene og skal tenke p det til over helga, men jeg tror jeg allerede har bestemt meg for g for det.

    Vi fikk besk av svigers til psken s samboeren og ungene var og hentet dem mens jeg "trente" tidligere idag. Kjekt komme hjem til besk, er alltid koselig. Ungene var i hundre og vi drakk kaffe fr jeg fikk en liten gave fra svigermor, hun hadde nemlig strikket Skappelgenser til meg, noe jeg har nsket meg lenge og den falt virkelig i smak! Deilig stor og myk, s denne kommer jeg til bo i i hele psken ;)






    Brystopererte mdre = drlig mdre?

    • Publisert 10.04.2014 kl.23:04. Ligger i kategorien: debatt

    :H?! Skal DU brystopereres?Hvorfor det??
    Jo, fordi jeg vil pynte p fasaden etter svangerskap og vekttap, saker og ting henger og slenger
    :JA,men det er jo sjarmen ved ha puppa 4 unger! Pass i hvert fall p ikke f slike Dolly-pupper da

    Jeg leser stadig vekk debatterp nettom brystopererte mdre hvor det strmmer inn kommentarer om hvor drlig forbilde man er for barna om man velger legge seg under kniven for fikse p det ytre, at man sender feil signaler til barna osv. Dette er noe jeg har tenkt p i det siste da jeg fler jeg havner litt innunder den kategorien som faktisk nsker fikse p det ytre etter mange svangerskap og fdsler. For senest 1 mned siden var jeg med i en debatt p en mammaside hvor sprsmlet om plastisk kirurgi kom opp. Det haglet innp med negative kommentarer om hvor lite innsikt man mtte ha som menneske om man faktisk mlte lykke opp mot et godt selvbilde, at man ikke hadde den fjerneste anelse om hvordan mennesker lider rundt om i verden og ikke minst "hvilket forbilde er man for barna dersom man legger seg under kniven" Det er like mange ulike meninger om dette temaet som det er mennesker i verden, men fra en 4-barnsmors perspektiv skal jeg prve beskrive hvorfor jeg synes plastisk kirurgi er OK.



    Det er ingen hemmelighet at kroppen forandrer seg nr man blir gravid, men hvor mye er veldig individuelt og uforutsigbart. I mitt tilfelle var jeg 16 r, ung og uerfaren og visste svrt lite om graviditet og de fysiske forandringer som medflger. Jeg veide knappe 47 kg fordelt p mine 160 cm og var tynn som en flis, jeg hadde et usunt kosthold og livsstil og brydde meg lite om de sm kiloene som kom snikende. Bryster, hofter, lr og rumpe var nrmest ikke-eksisterende inntil graviditeten var et faktum. Jeg som tidligere hadde vrt tilnrmet flatbrystet fikk plutselig pupper og jeg elsket det! Jeg flte meg feminin, jeg ble selvsikker og flte meg vel med meg selv for frste gang p lenge. Men lykken ble kortvarig for mneden fr termin, nr brystene forberedte seg p melkeproduksjon og ble store og tunge klarte ikke huden flge med og resultatet ble et heng tilsvarende to brukte teposer. Drmmen om struttepupper gikk opp i ryk og jeg satt igjen med en maltraktert selvtillit, kun 17 r gammel.



    Vonde flelser

    Siden jeg ble mamma har jeg tenkt p legge meg under kniven for pynte p fasaden, i 8 lange r har jeg tenkt opp og i mente, frem og tilbake. Jeg har gjort research, googlet og lest andres erfaringer. Til og begynne med ville jeg ta tiden til hjelp, men for hvert barn og ammeperiode ble det bare verre og selvbildet ble om mulig enda mer delagt. Vekttap har ogs forverret situasjonen og til tross for at jeg stolt over fremskrittene og egne prestasjoner har jeg det ikke bra p innsiden. Jeg har kjent p en skam s stor at den er tung bre, jeg fler meg misdannet og lite kvinnelig. Jeg skammer meg over min egen kropp, fler meg uvel i bikini og skyr badeland og stranda med ungene pga sistnevnte. Det er ille og det er ikke noe moro g rundt og fle p disse flelsene. Jeg har bret p disse flelsene i nesten ett tir og har bestemt meg for at jeg ikke orker bre rundt p de lenger, jeg vil ikke fle meg ukomfortabel i egen kropp. Jeg har bestemt meg for brystoperasjon, jeg gjr det for min egen del for at jeg skal ha det bra, er det s ille? Gjr det meg til et drlig forbilde for mine dtre?




    Argumentet om hvorvidt man er et drlig forbilde for barna sine dersom man velger la seg operere synes jeg fint lite om. For det frste behver man absolutt ikke informere barna sine om man har latt seg operere, det er jo ikke alt vi informere barna vre om. Du forteller vel ikke barna om sexvanene dine? Neppe, s hvorfor skulle du da fortelle at du har gjennomgtt plastisk kirurgi? Ok, s er kanskje barna s store at de legger merke til de fysiske forandringene, men du m likevel ikke g dypere inn p temaet annet enn at du har gjennomgtt en operasjon.

    For det andre forsvinner ikke de personlige egenskapene du har etter en operasjon, de aller fleste bli langt lykkeligere etter en slik operasjon fordi de trives med seg selv og i sin egen kropp og det vil gjenspeiles i hverdagene, kanskje forsterker det alle de positive egenskapene som flger av dette. Det er ikke til stikke under en stol at ulike kroppskomplekser kan svekke og redusere livskvaliteten uavhengig om man har det bra ellers og de fleste har kanskje hrt uttrykket " en lykkelig mor gir glade barn"? Poenget mitt her er at man mest sannsynlig vil oppn kt livskvalitet noe som gir kt selvtillit, bedre humr osv. hva er galt med det?

    Man blir ikke automatisk en drlig mor ei heller et drlig forbilde fordi man har gjennomgtt plastisk kirurgi, det er nok delte meninger om nettopp dette fordi noen kanskje fler at man sender feil signaler til barna sine med tanke p kroppsfokus osv. men det er faktisk mer skadelig for barnas fremtidlige selvtillit dersom mor (bevisst eller ubevisst) med kroppssprk eller p annen mte tydelig viser misnye i forhold til egen kropp. Jeg er til dels enig i at man sender feil signaler med tanke p kroppsfokus dersom man har helt feil syn p plastisk kirurgi og snakker hylytt om silikon, nesejobber, ansiktslft og botox i huet og rva foran barna, men er det virkelig s mange som gjr dette? Jeg snakker ikke hylytt om mine skavanker foran barna mine, jeg har heller ikke fortalt de at mamma skal brystopereres i nrmeste fremtid, det er som sagt ikke alt barna vre skal belemres med og dette er faktisk en av de tingene. Er jeg et drlig forbilde for dtrene mine? Nei, det tror jeg ikke. Jeg vil de skal vokse opp med en lykkelig mamma som er komfortabel i egen kropp for dt er vre et godt forbilde uavhengig om man er tynn eller tjukk, har stor eller liten nese, med eller uten dobbelthake, flat eller stor rumpe.




    Q: Hva synes du om plastisk kirurgi? Og hva mener du om mdre som legger seg under kniven?


    Mammasyndromet og hjemmelaget hudpleie

    • Publisert 09.04.2014 kl.15:14. Ligger i kategorien: Hverdags

    Som mor til 4 str jeg som oftest opp til travle morgenstunder hvor alle skal ha mat, eldste skal avgrde p skole. jentene skal kles og stelles osv. Midt oppi dette glemmer jeg ofte meg selv og plutselig kommer jeg p at jeg ikke har ftt gtt p do engang, hret stritter til alle kanter, tennene m pusses og pysjen m byttes med hverdagsklr som ofte blir en slitt joggebukse og kanskje en litt for stor genser. Kjenner du deg igjen?

    Jeg tror det er et slikt mammasyndrom, et snt man utvikler etter at man har ftt barn og som ofte kommer for bli. Det er jo veldig behagelige klr og ikke minst praktiske ift daglige gjreml.
    Jeg elsker behagelige klr, men behagelige klr trenger jo ikke alltid vre joggisen. Jeg har en del fine klr i skapet, selv om jeg sttt klager over at jeg ikke har nok klr til min samboers store fortvilelse, disse blir ofte glemt bort i hverdagen takket vre nettopp joggebuksa og de altfor store genserne. I dag fant jeg ut at jeg skulle droppe joggisantrekket og fant frem en hverdagskjole og tights, minst like behagelig p og ser 10x bedre ut! Deilig fle seg fresh og feminin selv om man er hjemme med sm barn.


    Kjole fra mycinnamongirl

    De siste dagene har jeg flt meg uvel, jeg har sklidd helt ut p matfronten og siden jeg snart skal ha uka s fler jeg meg som det verste matmonsteret, et lite frtsetroll. Jeg var temmelig utkjrt og sliten etter en dag med mye masing og tjasing fra de sm og nr kvelden kom skrek bde hode og kropp etter egentid, s jeg fant frem hudpleieegenskapene mine og mekket meg naturlig, hjemmelaget hudpleie rett fra kjkkenskapet. Tente lys p badet, satte p musikk og brukte lang tid p kure hret, barbere, skrubbe og nyte en deilig ansiktsmaske. Avsluttet med manikyr og pedikyr og tok livet med ro, det var noe jeg virkelig trengte og som jeg nt hvert sekund av. Viktig ta vare p seg selv i hverdagen. Siden jeg er opptatt av naturlig hudpleie som ikke koster skjorta s tenkte jeg dele et par oppskrifter med leserne mine, dette er billig hudpleie og du fr mye for pengene!




    AVOKADO OG HONNINGMASKE

    ♡ 1 avokado♡ 1-2 SS honning
    ♡ Varm honningen et par sek i micro og bland inn med avokado ♡ Pfr huden med pensel/kost beregnet for hudpleie og la sitte i ca 10 min
    ♡ Skyll av med lunket vann♡ G over med toner/tonic og serum+krem


    KROPPSPEELING

    ♡ 3 SS matolje/olivenolje/babyolje eller liknende ♡ 1-3 ts sukker ♡ 1 ts kaffe ♡ 1 ts bakekakao/r kakaopulver
    ♡ Varm oljen 10-30 sek i micro ♡ Bland ingrediensene og skrubb i vei ♡ Skyll godt av huden og smr huden med bodylotion

    LEPPESKRUBB

    ♡ 1 SS olje♡ 1-3 ts sukker
    ♡ Bland olje og sukker og skrubb i ca 1 min♡ Skyll av med lunket vann og vips! Du har myke lepper

    Sprettrumpe? Ja takk

    • Publisert 08.04.2014 kl.22:42. Ligger i kategorien: Trening

    Sommeren nrmer seg med stormskritt og de aller fleste av oss drmmer om ta oss bra ut i bikini p stranda i r. Flat mage, slanke og stramme lr og en veltrent stuss er vel det vi begjrer og nsker oss mest, jeg er en av de selv. Hva om jeg kan avslre at du kan f en veldreid rumpe p bare noen f uker, kanskje til og med dager? Alt du m gjre er slenge deg med p en 30-dagers squatchallenge! Intens innsats er nkkelen og her fr du oppskriften

    Hva er squats og hvordan utfres velsen?

    Squats er bedre kjent som kneby p norsk og det finnes forskjellige varianter uten at jeg skal g videre inn p de ulike, nkkelen til suksess er teknikk og denne m terpes. Det er lettere utfre kneby uten motstand, alts kun ved hjelp av egen kroppsvekt. Still deg foran et speil og studer din egen teknikk nr du utfrer den, det hjelper mye! Her er en liten illustrasjon




    Plasser fttene med ca en skulderbreddes avstand, hold ryggen rett og gjerne armene frem slik som p bildet, brystet skytes litt fremover og blikket festes oppover.
    Hold magen inn under hele velsen
    Lat som om du setter deg ned p en stol, men pass p ikke krumme ryggen! Tenk teknikk hele veien for f denne til sitte.
    Husk at jo dypere kneby jo bedre er det for stussen -ass to the grass!

    Tips!
    nsker du litt motstand, men mangler utstyr? Selv tar jeg en av barna mine p skuldrene nr jeg utfrer mine squats ;)




    Klar, ferdig, SQUAT!!

    Pangtstart p uka og superintens kt av Silje Mariela

    • Publisert 07.04.2014 kl.21:59. Ligger i kategorien: Trening

    Hei!

    Det er en stund siden sist n, har sttt litt fast i bloggverden for tiden og rett og slett ftt skrivesperre og da er det ikke noe moro blogge som dere sikkert skjnner. Vurderer n g tilbake til min gamle blogg, casakala, men vil ikke slutte blogge om livsstilsendringen min siden den har blitt en vesentlig stor del av livet mitt ;)

    Idag startet jeg uka med et brak, var nede p trening 9.30, lenge siden sist jeg trente s tidlig, men hadde en avtale med Line Merethe og gledet meg til ta fatt p kta for idag skulle jeg teste et nytt program! Jeg er flger av Silje Mariela p fb og elsker tipsene hun kommer med, for bare noen f dager siden postet hun et nytt og superintenst cardioprogram p bloggen sin og denne mtte jeg prve ut. Programmet er kort, men supereffektivt om det er fettforbrenning du er ute etter. Jeg trodde formen min ville vre noe redusert da jeg ikke har trent noe srlig med cardio p et halvt rs tid, men styrkektene har gitt kraftig uttelling for formen min var mye bedre enn da jeg lp som en gal p mlla! S moro bli positivt overrasket. Selve kta var tung, men det ga mersmak og jeg gleder meg til neste kt som for ordens skyld vil vre noe annerledes, sjekk bloggen til Silje Mariela og bli med p runden du ogs! Men husk styrkekta hvis du nsker en stram og feiende flott kropp til sommeren ;)

    Jeg elsker slike dager som dette, bare det st opp tidlig og komme seg ned p trening for en skikkelig kt, ja det gir s mye energi utover dagen og jeg fler jeg bobler av overskudd! Utrolig deilig, ingen tvil om at trening gjr noe med humret :) Hper dere har hatt en flott start p uka og fortsetter trene dere ogs ;)

    Dagens blinkskudd


    Mealprep for my kids, kveldsmat in the making!

    Vrflelse, PT og kroppsanalyse

    • Publisert 01.04.2014 kl.13:33. Ligger i kategorien: Trening

    Hei og velkommen til aprilmned! Det er s deilig tenke p at vi nrmer oss varme og late sommerdager, som jeg gleder meg!!

    For tiden ligger jeg i hardtrening, hadde mye ta igjen etter sykdomsperioden men er back in business n og trener 3x i uka i tillegg til vre aktiv ellers. Jeg har holdt p med samme program i et par,tre mneder n og fler p at jeg snart trenger noe nytt, derfor tok jeg kontakt med en personlig trener for forhre meg med hvilke muligheter jeg har for n mlene mine s neste helg skal vi ha en kartleggingstime, blir spennende. Jeg fler jeg har kommet langt, men jeg er langt ifra noen ekspert og trenger litt oppflging fler jeg.

    Tilbake til overskriften, for et par uker siden booket jeg ny time til kroppsanalyse for se om programmet jeg har fulgt har funket, utrolig interessant! Jeg hadde min forrige kroppsanalyse i slutten av oktober ifjor, moro sammenlikne med den jeg tok n nylig. Jeg ble positivt overrasket og har bare enda mer lyst til fortsette holde kursen fremover, jeg tror jeg kan komme langt om jeg bare holder fokuset.

    Kroppsanalyse oktober 2013 kontra mars 2014

    Vekt oktober 2013: 56, 0 kg
    Fettprosent: 22,7 %

    Vekt mars 2014: 52,5 kg
    Fettprosent: 18% (!!)

    Jeg anbefaler faktisk ta en slik analyse, ikke for vre eller bli hysterisk opptatt av vekt og fettprosent mm, men for se hvordan kroppen er sammensatt og f et overblikk over situasjonen din, p den mten kan du ogs se fremgangen din over tid. Jeg har x antall analyser inkludert i medlemsskapet mitt s jeg taper ingenting. Hvor mye en slik analyse koster varierer, man trenger ndvendigvis ikke oppske treningssenter da enkelte hudpleiesalonger, ernringsfysiologer mfl. har slike apparater, google deg frem :)


    Lillian

    25 r gammel 4-barnsmor som blogger om veien mot drmmekroppen.

    workoutmom Matbloggtoppen

    Kategorier

    Arkiv

    Bloggdesign

    Designmalen er kodet og designet av KvDesign
    hits