• Rutiner i hverdagen

    • Publisert 20.03.2014 kl.13:35. Ligger i kategorien: Trening

    Gode rutiner er et must i de fleste liv også i mitt, hadde jeg ikke hatt mine rutiner hadde jeg ikke vært der jeg er nå. Jeg trener fast 3x i uka og spiser sunn mat, prøver å holde meg på matta når det kommer til snop og snacks for ikke å komme på ville veier. Takket være disse rutinene har jeg klart å nå målet mitt, etter 4 tette svangerskap er det ikke noen "piece of cacke" og jeg har innsett at jeg ikke hadde kommet så  langt på ett år om det ikke var for disse rutinene mine. Jeg har gradvis lært hva som skal til og jeg har prøvet og feilet mange ganger. blant annet ved ikke å ha faste treningsdager, men ta det sporadisk. Det funket ikke i lengden, derfor har jeg faste dager som jeg trener på; mandag, onsdag og fredag og snart øker jeg til 4 økter pr uke. Av og til kommer noe i veien og det er helt greit, når man er forelder så er det OK. Det er ikke alt som kan planlegges og godt er jo det, her får du 6 tips til hvordan du kan få treningen inn i rutiner


    6 tips til å få treningen inn i rutiner

    1. Sett deg ned en dag/kveld, gjerne på en søndag og kartlegg ukens aktiviteter, måltider mm.

    2. Sett av tid til treningen til et bestemt tidspunkt på en bestemt dag, om du ikke får kommet deg på treningssenter en dag gå deg en rask tur, ta øvelser hjemme på stuegulvet el

    3. Allièr deg med en venn/venninne, familie, kjæreste eller kollega - tren sammen, det er både gøy og sosialt!

    4. Sett deg mål underveis; kanskje har du et antrekk du ønsker å føle deg komfortabel i til en bestemt og spesiell anledning?

    5. Belønn deg selv og vært stolt over fremskrittene dine, det vil øke motivasjonen

    6. Ta bilder, det er veldig nyttefullt da man ofte ikke ser forandringene med det blotte øyet og det er en stor motivasjonskilde som gjør det enklere å holde på de gode rutinene

     


     

    Q: Får du tid til å trene i hverdagen? :)

    siden sist

    • Publisert 18.03.2014 kl.12:23. Ligger i kategorien: Hverdags

    Heisann!

    Jeg vet det har gått en stund siden sist, men jeg har hatt nok på tapeten den siste tiden og tok derfor en liten bloggpause. Det var faktisk litt deilig, men nå er jeg altså tilbake. 

    De siste to ukene har jeg slitt med forkjølelse og vært i ganske dårlig form, jeg ble hengende etter på trening og kostholdet slo store sprekker som følger av "sympatispising" .  Matlysta var på bunn og sukkerkicket slo inn for fullt, virkelig ikke det jeg hadde regnet med, men. Formen har begynt å komme seg nå og igår startet jeg uken med en god og veldig etterlengtet treningsøkt med fokus på rygg og skuldre, det var så utrolig godt å komme igang igjen! Back on track and fit for fight. Jeg er nå 8-9 uker i 12-ukersprogrammet mitt og har satt meg noen langsiktige mål, jeg har sett store endringer på kroppen etter at jeg begynte på programmet og synes det er veldig gøy når andre kommenterer at de ser forandringene, ekstra boost og motivasjon! Jeg har funnet min store lidenskap og interesse og er mer enn klar for å vie fritiden min til den. 


    Synlige forandringer på 1,5 måned takket være sunt kosthold og tung styrketrening

     

    Lillian

    25 år gammel 4-barnsmor som blogger om veien mot drømmekroppen.

    workoutmom Matbloggtoppen

    Kategorier

    Arkiv

    Bloggdesign

    Designmalen er kodet og designet av KvDesign
    hits