• Sprettrumpe? Ja takk

    • Publisert 08.04.2014 kl.22:42. Ligger i kategorien: Trening

    Sommeren nærmer seg med stormskritt og de aller fleste av oss drømmer om å ta oss bra ut i bikini på stranda i år. Flat mage, slanke og stramme lår og en veltrent stuss er vel det vi begjærer og ønsker oss mest, jeg er en av de selv. Hva om jeg kan avsløre at du kan få en veldreid rumpe på bare noen få uker, kanskje til og med dager? Alt du må gjøre er å slenge deg med på en 30-dagers squatchallenge! Intens innsats er nøkkelen og her får du oppskriften 

     

    Hva er squats og hvordan utføres øvelsen? 

    Squats er bedre kjent som knebøy på norsk og det finnes forskjellige varianter uten at jeg skal gå videre inn på de ulike, nøkkelen til suksess er teknikk og denne må terpes. Det er lettere å utføre knebøy uten motstand, altså kun ved hjelp av egen kroppsvekt. Still deg foran et speil og studer din egen teknikk når du utfører den, det hjelper mye! Her er en liten illustrasjon 




    Plasser føttene med ca en skulderbreddes avstand, hold ryggen rett og gjerne armene frem slik som på bildet, brystet skytes litt fremover og blikket festes oppover.
    Hold magen inn under hele øvelsen
    Lat som om du setter deg ned på en stol, men pass på å ikke krumme ryggen! Tenk teknikk hele veien for å få denne til å sitte. 
    Husk at jo dypere knebøy jo bedre er det for stussen - ass to the grass! 

    Tips!
    Ønsker du litt motstand, men mangler utstyr? Selv tar jeg en av barna mine på skuldrene når jeg utfører mine squats ;)  




    Klar, ferdig, SQUAT!! 

    Linda Taylor

    08.04.2014 kl.22:47

    Trent rumpe er fint :D

    Super-mamma

    08.04.2014 kl.22:47

    Jeg holdt ut ei uke med det programmet :P Makan til gangsperr i lår har jeg aldri kjent før!

    Elishy

    08.04.2014 kl.22:53

    Sprekt! :-)

    Thea Jolina Olsen

    08.04.2014 kl.22:56

    Godt for kroppen å trene litt rompe en gang i blant :) Har prøvd å være flink til det og jeg har faktisk klart å se litt resultater på ikke så altfor lang tid så stå på videre!

    ingridengevik

    08.04.2014 kl.23:36

    haha bra tips med barnet på skuldrene

    Silje Veel Nilsen

    09.04.2014 kl.01:44

    Veldig bra trening! Selvom musklene burde slappe av 1 dag mellom :)

    Saraaah

    09.04.2014 kl.07:42

    Lykke til!

    Lillian

    09.04.2014 kl.14:42

    Saraaah: Takk :)

    Lillian

    09.04.2014 kl.14:43

    Silje Veel Nilsen: Ja det er effektivt ;) Det er nok mange som kan være uenig i det med å hvile 1 dag imellom, det er ikke jeg som har laget dette programmet heller, men ser jo poenget ditt :)

    Lillian

    09.04.2014 kl.14:43

    ingridengevik: Ikke sant?

    Lillian

    09.04.2014 kl.14:43

    Thea Jolina Olsen: Er ikke det deilig når man ser resultatene? :) Stå på videre! :)

    Lillian

    09.04.2014 kl.14:43

    Elishy: :)

    Lillian

    09.04.2014 kl.14:44

    Super: Hehe, ja jeg prøvde meg ifjor, men datt litt av midtveis. Kan ikke skjønne hvorfor?! haha ;) Men gir det et nytt forsøk i år :)

    Thea Jolina Olsen

    09.04.2014 kl.14:54

    Jo, det er kjempe deilig! Det er veldig motiverende :)

    Lillian

    09.04.2014 kl.15:20

    Thea Jolina Olsen: Enig med deg :)
    Skriv en ny kommentar
    Lillian

    25 år gammel 4-barnsmor som blogger om veien mot drømmekroppen.

    workoutmom Matbloggtoppen

    Kategorier

    Arkiv

    Bloggdesign

    Designmalen er kodet og designet av KvDesign
    hits