• Rutiner i hverdagen

    • Publisert 20.03.2014 kl.13:35. Ligger i kategorien: Trening

    Gode rutiner er et must i de fleste liv også i mitt, hadde jeg ikke hatt mine rutiner hadde jeg ikke vært der jeg er nå. Jeg trener fast 3x i uka og spiser sunn mat, prøver å holde meg på matta når det kommer til snop og snacks for ikke å komme på ville veier. Takket være disse rutinene har jeg klart å nå målet mitt, etter 4 tette svangerskap er det ikke noen "piece of cacke" og jeg har innsett at jeg ikke hadde kommet så  langt på ett år om det ikke var for disse rutinene mine. Jeg har gradvis lært hva som skal til og jeg har prøvet og feilet mange ganger. blant annet ved ikke å ha faste treningsdager, men ta det sporadisk. Det funket ikke i lengden, derfor har jeg faste dager som jeg trener på; mandag, onsdag og fredag og snart øker jeg til 4 økter pr uke. Av og til kommer noe i veien og det er helt greit, når man er forelder så er det OK. Det er ikke alt som kan planlegges og godt er jo det, her får du 6 tips til hvordan du kan få treningen inn i rutiner


    6 tips til å få treningen inn i rutiner

    1. Sett deg ned en dag/kveld, gjerne på en søndag og kartlegg ukens aktiviteter, måltider mm.

    2. Sett av tid til treningen til et bestemt tidspunkt på en bestemt dag, om du ikke får kommet deg på treningssenter en dag gå deg en rask tur, ta øvelser hjemme på stuegulvet el

    3. Allièr deg med en venn/venninne, familie, kjæreste eller kollega - tren sammen, det er både gøy og sosialt!

    4. Sett deg mål underveis; kanskje har du et antrekk du ønsker å føle deg komfortabel i til en bestemt og spesiell anledning?

    5. Belønn deg selv og vært stolt over fremskrittene dine, det vil øke motivasjonen

    6. Ta bilder, det er veldig nyttefullt da man ofte ikke ser forandringene med det blotte øyet og det er en stor motivasjonskilde som gjør det enklere å holde på de gode rutinene

     


     

    Q: Får du tid til å trene i hverdagen? :)

    Lene Gunnarshaug

    20.03.2014 kl.13:58

    Det er viktig å lage tid til treningen noen dager i uken :) Selv trener jeg kun hjemme så jeg får alltid tid til å ta en halvtimes styrketrening om dagene er travle. Stå på videre!

    Shawna

    20.03.2014 kl.14:55

    Du er så flink og jeg er stolt av deg! Har du noen gode tips til meg som skal starte med å passe inn i klærne mine igjen? :p Helst ikke noe med treningsstudio foreløpig, da vi ikke har så god råd om dagen. Jeg har kastet ut alt av brus, godteri og ferdigmat. Er godt i gang med å endre kostholdet, og dette kostholdet var jeg veldig fornøyd med til jeg skeiet helt ut i sommer. Har du noen tips til hvor jeg kan starte med det fysiske? Jeg har jo ikke peiling :(

    Shawna

    20.03.2014 kl.14:57

    Altså kostholdet jeg hadde i fjor* Jeg var slank helt til jeg møtte B kan man si, men det er helt og holdent min egen feil alikevel =/
    Skriv en ny kommentar
    Lillian

    25 år gammel 4-barnsmor som blogger om veien mot drømmekroppen.

    workoutmom Matbloggtoppen

    Kategorier

    Arkiv

    Bloggdesign

    Designmalen er kodet og designet av KvDesign
    hits