• Slik ble jeg kvitt babykiloene etter fdsel

    • Publisert 31.10.2013 kl.14:12. Ligger i kategorien: Trening

    God ettermiddag og happy Halloween!

    Det passet ekstra godt at det er Halloween akkurat i dag for vinden uler som noen spkelser utenfor husets fire vegger, spoo-oo-key! I kveld er det konsert p eldstemanns skole og barna har veldig lyst til g s det er definitivt oppe til vurdering. Jeg er egentlig ikke noe srlig begeistra for Halloween, men hva gjr man ikke for sine ste sm? Men n skulle ikke dette innlegget handle om Halloween og andre rariteter, i dag tenkte jeg dele hvordan jeg mistet babykiloene etter fdsel, men frst vil jeg presisere at dette fungerte for meg og min kropp og er ikke noe hokuspokus.

    En ny start

    6 uker etter 4.fdsel gikk det opp et lys for meg, det var p tide fre en sunnere livsstil. Jeg likte overhodet ikke det jeg s i speilet til tross for at fdsel var s kort tid tilbake, vanligvis ville man jo kanskje ha gitt kroppen litt tid p f hentet seg inn, men jeg var s langt nede etter et svrt tft svangerskap preget av sterk fdselsangst og svangerskapsdepresjon s jeg tenkte ikke i de baner. Jeg fant ut at nok var nok og gikk til verks! Jeg lastet ned en app jeg hadde hrt mye positivt om og som skal hjelpe deg ned i vekt, shape up club- appen. Den ble min beste venn gjennom mnedene og den tvang meg til innse at jeg faktisk spiste mer enn jeg hadde behov for, jeg ante virkelig ikke at man kunne vre s uvitende i forhold til hvor mye kcal det er i maten vi dytter innp, det ga meg et lite sjokk - en fin reality check med andre ord.

    Jeg noterte ned nyaktig hva jeg hadde spist og drukket, aktiviteter, trening samtidig som jeg registrerte vekt, hyde osv. Jeg la meg p et daglig kcalinntak p mellom 1200-1500 og ble mye mer aktiv. Jeg trillet turer og trente hjemme i egen stue. Vekta gikk nedover og humret ble bedre etterhvert som tallene p vekta stupte. Innen 17.mai, ca 2 mneder etter oppstart hadde jeg klart g ned 5-6 kg med hjelp av drastisk kutt i sukker, snop, brus, ris, pasta, poteter, brd erstattet jeg med knekkebrd, samtidig som jeg var mer aktiv. Jeg flte meg ikke feit i kjolen jeg kjpte til 17.mai og det var et stort pluss for meg og min selvflelse og ga meg mer boost i hverdagen og mer enn nok motivasjon til holde det gende.

    Slik kunne mltidene mine se ut

    • Frokost: 2-3 knekkebrd med kalkunfilet og agruk, 1 gl skummet melk, 1 kopp kaffe/grnn te uten stning
    • Lunsj: frukt, havregrt, salat eller knekkebrd, vann og kaffe
    • Middag: Her gikk jeg etter tallerkenmodellen 1/3 kjtt, fugl eller fisk, 1/3 ris/potet og 1/3 grnnsaker, vann eller av og til Pepsi max n og da
    • Kvelds: 2-3 knekkebrd, melk og grnn te

    Aktivitet:

    • Trilletur 5-7 km
    • Kardio 7-10 km p mlla




    NOKA-dietten


    Etter 17.mai fant jeg ut at jeg trengte litt hjelp for bli kvitt noen ekstra kilo og jeg samarbeidet med NOKA en liten periode. Jeg testet produktene deres og var veldig fornyd med resultatene jeg fikk, yndlingen var definitivt banana confect-baren, yummines! Etter noen uker p NOkA-dietten hvor jeg ersattet et par mltider om dagen med en NOKA-shake, bar el. viste vekta at jeg hadde gtt ned 5 kiloog jeg var stolt som en hane, men fremdeles ikke helt fornyd. Jeg aksepterte til slutt at det tar tid g ned i vekt og lot det bli med det. En stund.

    Jeg ble enda mer aktiv p treningsfronten etter en bedagelig sommer og ble ogs flinkere p matfronten, men det har gtt litt i rykk og napp. Jeg prver pr dags dato kutte helt ned p sukkerholdige produkter som ikke er ndvendig for oss mennesker samt spise mer ren mat. Jeg er ikke fanatisk, men vet at veien til en god helse og en fin og veltrent kropp gr gjennom kosten. Jeg har mye lre fremdeles, men tar ting med et smil og prver tilegne meg s mye kunnskap som jeg kan p omrdet. Det hender at jeg koser meg med litt snop, en bolle, et eller to kakestykker, men jeg er flinkere til si nei takk nr jeg blir tilbudt godbiter og passer p at det ikke blir for ofte, men jeg kan fortsatt bli flinkere. Mlet er bli sterk nok til kutte det helt ut, s jeg trener p det as we speak.

    Trening

    Jeg var nok litt grnn til og begynne med og regnet med at jeg ville bli fit as a fiddle ved lpe, lpe og lpe enda litt til s jeg lp og jeg lp og jeg lp. Det hjalp jo helt klart p at jeg lp, det viste jo vekta ogs og kondisen ble mye bedre, men jeg begynte lese mer om styrketrening og savnet ha litt definerte biceps blant annet s jeg tok kontakt med PT/veileder som laget et program tilpasset mine mlsetninger, dette begynte jeg med i begynnelsen av augst fr jeg deltok p Bootcamp og kjente etter kort tid at det begynte gi resultater. N har jeg akkurat avsluttet bootcamp-opplegget og har bestemt meg for trene 3-splitt fremover, jeg har mlsetninger og drmmer jeg nsker oppfylle innen slutten av neste r s det gjelder st p og vise at man kan klare det til tross for at man er mamma!


    En reise har begynt .. moro se resultater!

    Cindy :-)

    31.10.2013 kl.14:18

    S flink du er! Er selv gravid og har planer om strammes opp etter fdselen. St p videre :)

    Ida

    31.10.2013 kl.14:22

    Flinka! Jeg holder ogs p endre min livsstil,og er med i vektklubben til VG. Du har s rett i at vi virkelig ikke aner hvor mye kcal det er i maten vi spiser!Ftt meg noen overraskelser etter jeg begynte registrere!St p!:)

    Sandra

    31.10.2013 kl.14:32

    S flink du er !! godt jobbet :D

    The Butterfly Effect

    31.10.2013 kl.15:11

    Bra jobba!

    Er ogs firebarnsmor:) Har alltid trent litt, men etter fdselen til fjerdemann s var det ikke riktig s lett g ned i vekt somtidligere, s jeg har ogs startet med mer trening, spesielt styrketrening. Ble veldig inspirert da jeg leste dine erfaringer. Og se p forvandlingene da, p de to bildene! Inspirerende! Man ser at det nytter:)

    St p videre!

    Lillian

    31.10.2013 kl.20:25

    The Butterfly Effect: Takk for hyggelig kommentar, det varmer hre at jeg motiverer andre til ta i et tak for seg selv og eget velvre :) Er kjempegy se at man oppnr resultater nr man holder p, ellers hadde man kanskje gitt opp til syvende og sist :P hehe

    Lillian

    31.10.2013 kl.20:25

    Sandra: Tusen takk for det :)

    Lillian

    31.10.2013 kl.20:27

    Ida: Takk :) S bra at du ogs har tatt i et tak for deg selv, det er en stor investering for helse endre kostholdet, det merker jeg selv ogs. St p videre du ogs :)

    Lillian

    31.10.2013 kl.20:27

    Cindy :: Takk for det :) Er mye som m strammes opp her i grden, men det er jo helt utrolig hva styrketrening gjr med kroppen ;)
    Skriv en ny kommentar
    Lillian

    25 r gammel 4-barnsmor som blogger om veien mot drmmekroppen.

    workoutmom Matbloggtoppen

    Kategorier

    Arkiv

    Bloggdesign

    Designmalen er kodet og designet av KvDesign
    hits