• Bli slank og sterk p 30 dager!

    • Publisert 28.10.2013 kl.14:54. Ligger i kategorien: Blogg

    God dag!

    Her i huset startet vi dagen kl 07.30, da var det opp og ordne 3 stk som skulle i barnehage og p skole, en ny uke str for dra og det betyr nye muligheter uansett om det er p jobb, skole-eller treningsfronten. I dag tenkte jeg tipse dere om hvordan man i lpet av 30 dager kan bli bde slankere og sterke og det kun noen f skritt unna TV eller PC!

    Jeg skrev i et tidligere innlegg at jeg begynte reisen mot drmmekroppen allerede i mars, 6 uker etter fdsel. P tross av at jeg nettopp hadde fdt, flte jeg meg uvel i egen kropp, jeg mislikte sterkt det jeg s i speilet og en dag fant jeg ut at det var p tide trke stvet av "30 days shred" med Jillian Michaels*, den hadde forresten ligget urrt i skapet i 4 r (!) s det var virkelig p tide teste ut programmet til denne bermte dama. Jeg fikk flere advarsler om at jeg kom til f et elsk-hat-forhold til dama og treningsprogrammet, men jeg tenkte at trening er trening og satte i gang. Blod, svette og trer er det som skal til for se de forandringer man nsker.

    Du trenger

    • 30 days shred med Jillian Michaels p DVD eller via youtube
    • Treningsklr og sko
    • Hantler/vekter med nsket tyngde, selv hadde jeg 2kilo pr hantle
    • Treningsmatte (veldig kjekt ha)
    • Fred og ro ;)

    *30 days shred med JM er et treningsprogram som deles inn i 3 niver, hvert niv varer i 10 dager og man starter selvsagt p niv 1.




    Niva 1, dag 1-10


    Ved oppstart veide jeg meg og vekta viste 69,9 kg, midjen mlte 89 cm. Jeg forventet faktisk at formen ville vre elendig, men den var ikke bare elendig, den var superduper elendig! Etter oppvarmingen kunne jeg sikkert ha segnet om om ikke viljestyrken hadde holdt meg oppe, dette skulle jeg gjennomfre uansett! Jeg bet det i meg og tok fatt p treningsprogrammet, svetten piplet og lungene fltes ut som trre bomullsdotter etter n kt, hvordan jeg skulle holde ut 30 dager skjnte jeg ikke, men jeg mistet ikke motet av den grunn. Heldigvis var vi flere nybakte mdre som kjempet mot babykiloene og vi stttet hverandre og delte erfaringer via gruppen vr p FB, utrolig flott opplegg og utrolig mange flinker mammaer der inne!

    velser som jumping jacks, hoppetau u/tau, push up, situps, luftboksing, osv er en del av niv 1. En fin kombinasjon av utholdenthet-og styrke i ett!
    Det er to hjelpeinstruktrer i filmen, utenom JM, hvor man kan velge om man vil flge instruktren for de viderekommende eller instruktren for nybegynnere, veldig kjekt. Disse to er med under hele programmet.


    Niv 2, dag 10-20

    Etter niv 1 trodde jeg ikke det kunne bli verre, men det ble det p en positiv mte. Jo tyngre, jo bedre! Uten progresjon vil ikke kroppen forandre seg og det er jo det vi vil.
    Det morsomme var at jeg s og flte forskjellen fra niv 1 til niv 2. Midjen ble smalere og vekta gikk ned, takket vre kombinasjon mellom et sunnere kosthold og trening.

    velsene i niv 2 er noe hardere enn i niv 1, men man lrer seg velsene fort og selv om det er tungt er det utrolig morsomt.


    Niv 3, dag 20-30

    Det hardeste nivet, men igjen m man ha tanken p progresjon i bakhodet. Her er det flere krevende og effektive velser som er morsomme utfre. Jeg var temmelig lei av treningprogrammet i det store og det hele og jeg hadde noen dager "fri" innimellom som egentlig er strengt forbudt! Men, bedre sent enn aldri og jeg fullfrte til slutt, har aldri vrt s glad for avslutte et treningsprogram fr tror jeg, kunne alle melodiene fra filmen utenat og gikk rundt og nynnet p de dagen lang til stor irritasjon for andre her i huset hehe. Vekta hadde gtt ned 2-3 kilo og midjen hadde minsket med et par cm, moro!


    Magen ved oppstart, etter 10, 20 og til slutt 30 dager - vekta viste minus 2-3 kg og midjen - 2-3 cm


    Man behver i bunn og grunn ikke et dyrt medlemskap p et fancy treningssenter, det finnes utallige muligheter til trening bde innendrs i sitt eget hjem og ute i naturen, man kan til og med bli medlem avet web-gym for en liten sum i mneden hvor man har tilgang p mange aktiviteter. Jeg er ikke noe friluftsmenneske og foretrekker trene innendrs, derfor er jeg medlem av et treningssenter som har alt av utstyr tilgjengelig, fungerer best for meg slik :)

    N er det p tide ta fatt p siste rest av klesvask fr jentene skal hentes i barnehagen og middagen skal lages, blogges! :)

    Skriv en ny kommentar
    Lillian

    25 r gammel 4-barnsmor som blogger om veien mot drmmekroppen.

    workoutmom Matbloggtoppen

    Kategorier

    Arkiv

    Bloggdesign

    Designmalen er kodet og designet av KvDesign
    hits